lördag 2 augusti 2008

Vinst mot iff-iff men torsk mot fisken.

Dagens, kvällens fisketur började med Anders första besök på en Allsvensk fotbollsmatch, och vilken match sen, speciellt första halvlek. En helgjuten insats av Blåvitt och tre säkra poäng mot skåningarna från skåne. 

Smithska udden valde dock att gäcka oss, ett hugg hade jag, som jag helt plötsligt börjar bli osäker på om det ens var hugg. Jag menar varför skulle det hugga på ett kast, ETT kast av hundratals. Nej det var ett hugg. Jag är säker nu, det måste det ha varit, eller?

Havet är större än Gerdsken påpekade Anders och det tar lite längre tid att hitta ett bra ställe för fisk, jag nickade instämmande och sa precis detta till Ulrika när hon himlade med ögonen över ytterligare en tur utan fångst. Det finns fler fiskar i havet än i Gerdsken sa hon och så var det med det.

Until next time.
/c


Inga kommentarer: