onsdag 8 augusti 2007

Later that day


Tretton timmar efter det att jag kom till sjön på morgonen så mötte jag upp med Team Hallonankas andra hälft, jag kastade med mitt nyinförskaffade UL-spö, och "Gösen" lånade mitt andra spö. En tanke på att slänga i en krok med en mask fanns, men molnen i norr sa åt oss att vänta lite.




Efter en timma eller två så slänger jag ut en spinnare med mitt lilla spö och strax intill bryggan slår det till utav bara helvete, jag trodde inte att man kunde få svärdfisk på spinnare, men jävlar vilken kamp det blev. Döm om min förvåning var total när det visade sig vara en aborre modell mikro, UL is da shit.



Molnen öppnade sig och släppte droppar tunga som beachcastingdrag på oss, ingen idé att vänta ut det utan det blev hemgång, bil för "Gösen" moppe för mig. På vägen hem drog jag för övrigt en fin regnbåge.




På söndag är det sagt att vi skall träffas 04.00 zulu-tid för att ro ut med ekan, oavsett väder. Vi får väl se hur det blir med det, vi håller tummar och gälar för uppehåll och vindstilla.

/c



Inga kommentarer: