torsdag 12 juni 2008

Genrep, blodad tand och en bamse.


Premiärfisket för i år är avklarat, men jag väljer att kalla det genrep och anammar teaterns devis om att ett dåligt genrep ger en bra premiär. För dåligt var det, dåligt med napp och hugg, ett hugg som jag inte krokade var det enda i den vägen, förutom bamsen då, mer om den senare. Vad som inte var dåligt var allt omkring, lagom temperatur, lite vind och allmänt trevligt som vanligt. Blodad tand som sagt, det blir nog en sväng på kvällen så fort det blir spelledig dag i EM. En ankfamilj hälsade på, inte hallonankan dock. Den bor vid en annan brygga. Bamsen ja, mot slutet av fisket när jag vevade in min, för stunden, lilla gula jigg med sin röda skalle så följde en jättefisk efter, med risk för att dumförklara mig själv så säger jag att det var en karp. Stor som en underarm och fet som en ölmage. Spännande, frågan är vad jag hade gjort om den hade käkat min jigg. Jag hade antagligen skadat den stackaren då jag inte vet hur jag skulle hanterat det hela.

Ja ja, Anders kom hem nu för fan. Vad är Thailand mot detta?

/c

Inga kommentarer: