måndag 30 juni 2008

Tvål

Jag, fru och Towa gick ner för att äta kakor och kasta lite UL. Två pyttesmå gäddor som inte ens andades luft och ett tappat spö blev resultatet. JA, jag tappade spöt. Kastet innan så hade jag något som högg på spinnaren, gul för dagen, men jag krokade aldrig fisken. Nästa kast händer följande. Spinnare lossnar från linan och drar iväg, övre spödelen lossnar och åker i vattnet, jag tappar nedrespödel med rulle i vattnet. BRA jobbat. Varför slängde du i den frågade Towa och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Spötoppen såg jag sakta sjunka till botten och jag fick precis tag på den utan att behöva ta av mig kläderna. Lite lina hade trasslat sig runt min hand och jag började hala upp resten av spöt med rulle. Det enda som försvann var således en gul spinnare och cirka 80 meter lina. Helt otroligt, jag har aldrig varit med om något liknande, jag har iof satt en jiggskalle i min kompis huvud men inte slängt i utrustningen på detta sätt. Robert snurrade på ny lina, 140 meter 0.15 Fireline bidde det.

På onsdag är det Astrid Lindgrens Värld som gäller, undrar om det finns någon sjö i närheten där vi skall bo!?

/c

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem skrattade högst? Ulrika eller Towa?